Új célokat tűzött ki maga elé 2015-re a vállalat a fenntarthatóság területén
Jelentősen felülmúlták a Philips várakozásait a zöld termékeinek eladásából származó bevételek 2009-ben, amelyek a teljes forgalom 31 százalékát tették ki. Ezzel az eredménnyel a tervezetthez képest 3 évvel korábban sikerült elérnie a vállalatnak az EcoVision4 programmal kitűzött célokat.
2010-ben egymilliárd eurós bevétellel számolnak a Philips-nél a zöld innováció területén, amelynek kapcsán a cég szakemberei további 5 év múlva azt szeretnék elérni, hogy a fenntarthatóságot szolgáló EcoVision5 program már 500 millió emberre terjedjen ki világszerte; a zöld termékek értékesítési aránya 2015-re várhatóan eléri az 50%-os szintet.
A Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) 2007-ben útnak indított EcoVision4 programja a zöld termékek értékesítésének, a zöld innovatív befektetéseknek és a működtetés energiahatékonyság-növelésének területét öleli fel a vállalatnál.
Az EcoVision5 nevű program 2010-es elindításával egyidejűleg a Philips ismertette a 2015-re elérendő fenntarthatósági célkitűzéseit is, amelyek teljesítésével a vállalat az ökológiai lábnyomot messze meghaladó mértékben ér majd el eredményeket, összhangban a cég egészségügyi és jóléti stratégiájával.
A MammoDiagnost DR egy mobil mellrák-szűrő berendezés részeként elősegíti a Közel-Kelet félre eső területein élő nők hozzáférését a megelőző ellátásokhoz. Előrelépések várhatóak a vállalattól a világítás területén is: a Philips a rövid idő alatt ipari normává vált innovációjával, a LED technológiával jelentősen hozzá tud majd járulni az energiatakarékosabb világítási rendszerek globális elterjedéséhez. A világon elsőként vezette be például a napenergiával működő LED reflektorvilágítást Dél-Afrikában, amelynek köszönhetően az emberek jóval napnyugta után is problémamentesen világíthatnak az elektromos infrastruktúra használata nélkül.
A Philips 2015-ig tervezi megduplázni azon termékei begyűjtését és újrahasznosítását, amelyeknek már lejárt az élettartama. Emellett megkétszerezi az újrahasznosítható anyagok mennyiségét az általa előállított termékekben.
A szűkös alapanyagforrások, a begyűjtés és az újrahasznosítás törvényi szabályozásának hiánya a világ bizonyos országaiban - párosulva a feltörekvő gazdaságokban tapasztalható növekvő fogyasztói kereslettel - komoly ökológiai kockázatot jelentenek bolygónk számára.
A Philips EcoDesign termékfejlesztési szemléletmódja olyan megoldásokat eredményez, mint például a Performer Energy Care porszívó, amely 60%-ban újrahasznosított és biológiai alapú műanyagokból áll. A cég szintén partner az újrahasznosításról szóló törvények kidolgozásában, valamint a begyűjtési megoldások megteremtésében az Európai Unióban, emellett a 2008-ban elkezdett önkéntes begyűjtési és újrahasznosítási szolgáltatásait kiterjesztette Indiában és Brazíliában, és 2009-ben elindította Argentínában is.
___ A Royal Philips Electronics-ról
A holland Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) mint a világ egyik vezetője az egészségügyben, az életstílusban és a világításban a technológiákat és a formát olyan emberközpontú megoldásokba integrálja, amelyek a fogyasztók igényeire épülnek, és hordozzák a márka "Sense and Simplicity" (érzék és egyszerűség) ígéretét.
A holland székhelyű Philips több, mint 116000 embert foglalkoztat a világ több, mint 60 országában. 2009-es 23 milliárd eurós értékesítésével a vállalat piacvezető a szívbetegség ellátásában, az akut ellátásban és az otthoni egészségügyi ellátásban, az energiahatékony világítási megoldásokban és az új világítástechnikai alkalmazásokban, valamint a személyes jóléthez és szórakozáshoz kapcsolódó életstílus-termékekben, de erős vezető pozíciója a síkképernyős TV, férfi borotválkozási és ápolási termékek, a hordozható szórakoztató termékek és a szájápolási termékek területén is. A Philips hírei a www.philips.com/newscenter címen olvashatók.