___ Közel 40%-on a Firefox, egyeduralkodó a Windows
Az Adverticum elkészítette az idei évi második nagy felmérését a felhasználók alapvető szoftverhasználatáról.
A kutatás az Adverticum AdServer hirdetéskiszolgáló segítségével történt. A több, mint három millió hazai felhasználónál a reklámmegjelenések segítségével mért adatokból kiderült, hogy mára a Firefox* böngészőt használók száma majdnem eléri a 40%-ot, miközben a felhasználók 99 százaléka a Microsoft valamelyik operációs rendszerét használja.
A felhasználók közel egyharmada, 31,7 százaléka még a kevésbé biztonságos Internet Explorer 6.0-t használja, de már 29% a
7-es verzióra állt át.
Weboldal-tervezők, kampánykészítők számára fontos adatok, hogy a mérés alapján a számítógépek több, mint felének 1024x768 pixeles felbontása van; az ennél alacsonyabb felbontás aránya mindössze 6,3%.
Az Adverticum legutóbb 2 hónappal ezelőtt készített hasonló felmérést, így a trendeket is megfigyelhetjük. Ezek alapján elmondható, hogy Firefox részesedése jelentősen növekedett, és az is, hogy a felhasználók fokozatosan fejlesztik a számítógépparkot: növekednek a felbontások, valamint egyre újabb programokat használunk.
* A júniusi mérés a Firefox 3.0 hivatalos megjelenése előtt zárult.