A Facebook a világ 3. legnagyobb országa lehetne felhasználói népessége alapján. Hirdetési bevétele 2011-ben eléri az 500 millió dollárt. Az okostelefonok eladása évi 70-80%-kal növekszik, ez pedig igen gyorsan változtatja meg napi kommunikációnkat. Az online kommunikációs eszközök felfutása új kihívások elé állítja a cégeket - de kevés az "értő" szakember.
Lassan már négy éve, hogy Obama stábja forradalmi módon, átütő sikerrel alkalmazta választási kampányában a közösségi médiát. Ekkortájt döbbentek rá igazán a cégek, milyen lehetőség rejlik a Facebook-ban és társaiban. Ám szépen kivitelezett, hatalmas költségvetésű kampányok futottak zátonyra azért, mert a marketing-szakemberek hagyományos sémákban gondolkodtak.
A Randstad hazai statisztikái szerint a válság dacára az elmúlt 3 évben megháromszorozódott az online marketinges állások száma, sőt ma már alapkövetelmény a pályázók esetében az online marketing tapasztalat.
- Egyértelműen komoly hiány van ezen a területen. Jelentős az igény a jó szakemberekre, de kevesen vannak, akik valós, számszerűsíthető eredményeket és tapasztalatokat tudnak felmutatni - mondja Frankó Csuba Dea, a KÜRT Akadémia üzletfejlesztési vezetője. - A jó online marketinges ismérve, hogy folyamatosan képben van az újításokkal. Ezen a területen nem elég a konzervtudás. A KÜRT Akadémia NET-WORKS képzés partnercégei valós dilemmákat vázolnak fel a hallgatóknak, akik ezekre keresik a megfelelő online kommunikációs megoldásokat, stratégiákat, eszközöket.
- Egy folyamatosan változó, hálózatos szerveződésű területet csak hasonló módon lehet oktatni. A teljeskörű elméleti és gyakorlati tudás átadása mellett csak egy aktív, prémium szakértői közösség felépítése eredményezheti az üzleti célok elérését - állítja Végvári Imre, a KÜRT Akadémia október végén induló NET-WORKS képzésének témavezetője.
A képzésre a KÜRT Akadémia meghívta a Facebook regionális igazgatóját, a magyar véleményvezér bloggereket, a legjobb céges kampányok kiötlőit. Negyven hazai és nemzetközi szakértő tudását és tapasztalatait gyúrták egy csomagba és az online kommunikáció teljes eszköztárával foglalkoznak a képzésen. A kezdeményezés célja, hogy minden végzett hallgató biztosan tudja, miként lehet üzleti eredményekre konvertálni a szaktudást.
A NET-WORKS képzés nyílt napján (KÜRT székház, Budaörs, 2011. október 17., hétfő, 18 óra) az érdeklődők betekintést nyerhetnek a képzés tematikájába, megismerkedhetnek az oktatókkal, és személyes élményt szerezhetnek a képzés hangulatáról. Találkozhatnak a hazai online világ meghatározó szereplőivel (Ihász Ingrid, Berényi Konrád, Dobó Mátyás, Mányai Csaba, Végvári Imre) majd Litkai Gergely feszegeti a humor és közösségi média cseppet sem száraz kapcsolatát.