A hazai internetezők többsége vásárolt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a weben keresztül, és 76%-uknak jó tapasztalatai vannak a webáruházakkal kapcsolatban. /Forrás: a Magyar Telekom legutóbbi, az internethasználók körében végzett reprezentatív kutatása/
A Telekom a 14 és 69 év közötti internetezők körében végzett reprezentatív felmérést.
A kutatás adatai alapján a hazai netezők 62%-a vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást a neten keresztül. A webáruházak látogatói közül az átlagnál többen felsőfokú végzettségűek, többen élnek a fővárosban, az átlagnál jobb anyagi körülmények között.
Az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (74% vs. 54%). A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül mindössze minden ötödik rendelt más országból.
Az egy éven belül online vásárlók leginkább könyvet, CD-t, DVD-t, ruházati terméket, játékot és sporteszközt szereztek be. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a hagyományos készülékkel rendelkező online vásárlókra.
A szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a népszerű. Az okostelefonosok inkább mobiltelefonjaikhoz kapcsolódó szolgáltatásokat vásárolnak interneten keresztül. Terjed a közüzemi számlák online rendezése is; a Telekom kutatása szerint a hazai internetezők 34%-a fizetett a neten keresztül legalább egy közüzemi szolgáltatásért az utóbbi egy évben.
Online vásárlás esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online vásárlások kb. felét fizetik legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő fizetés.
A Magyar Telekom maga is évek óta működteti webshopját, ahol az online értékesítése és online ügyintézés évről évre folyamatosan növekszik. A cég stratégiájának jelenleg egyik alapja az online csatorna tovább erősítése. Emellett - az online vásárlások növekedési tendenciáit látva - a Magyar Telekom a hazai kis- és középvállalkozásoknak is kínál megoldást, amellyel online bővíthetik vásárlóik, ügyfeleik körét.
Akár pár óra alatt nyithat webáruházat az a vállalkozó, aki igénybe veszi a Telekom közreműködésével bevezetett WebshopÉpítő szolgáltatást, amely teljeskörű online webáruház-készítő megoldás mikro, kis- és középvállalkozások számára.
A felhő alapú szolgáltatás havi díjas alapon érhető el, akárcsak a telekommunikációs és informatikai szolgáltatások. A WebshopÉpítő a Webshop-Experts Kft. fejlesztésével vált a Magyar Telekom által ajánlott szolgáltatássá.
Forrás: Magyar Telekom